sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Raitapaita


Malli: Idlewood 
Lanka: Drops Nepal
Lankaa meni: 882 g

Ostin 18 kerää (50 g/ kerä) ja koko neulomisen ajan olen ajatellut että minulla on 800 g lankaa tässä. Tänään tajusin että 18 keräähän on 900 g! Hieman hidas sytytys tällä kertaa. 

Lanka riitti, vaikka pelkäsinkin että joutuisin käymään ostamassa lisää. Olen erittäin tyytyväinen tähän paitaan. Ohjeessa oli lyhyet hihat, joten ihan omasta päästäni tein nuo hihat (eli neuloin suoraa putkea ilman sen suurempia kaventeluita + resorit). Paita on mukavan muhkea ja pehmeä. Parina päivänä olen testannut tätä ja 13 asteen lämmössä on liian kuuma.


Vihreä lanka meni kaikki, ei jäänyt kovin montaa kymmentä senttiä kun olin päätellyt taskut kiinni. Oranssia ja harmaata jäi yhteensä 18 g.



Välttääkseni päättelemästä miljoona langanpäätä, tein kumpaankin sivuun "saumat". Eli neuloin samassa kohtaa aina kaikki 3 lankaa yhteen.




perjantai 20. syyskuuta 2013

Luimukorvapupu

Järkytyin kun tajusin edellistä postausta tehdessäni, että olen aloittanut tämän pupun jo viime keväänä. Väänsin sen nyt väkisellä loppuun. Ongelmanahan tämän kanssa on olleet nuo korvat joita en millään meinaa saada nätisti asettumaan päähän.


Tässä on ensimmäinen yritelmä korvista, 15.5.


Toinen korvankiinnitysyritys, 18.6.



Ja tässä on nyt ne lopulliset korvat jorka tänään kiinnitin. Nyt en enää niitä muuta, kunhan ovat päässä. Tästä tuli nyt tämmöinen luimukorvapupu.

Pupuun meni yhteensä 18 g Drops Alpaca lankaa. Liivi tehty jämälangasta joten en mittaa.

Ja tämän jälkeen en enää tee pehmoleluja joissa on korvat!

Väliaikavilautus

Kun nyt ei kerta näytä mitään valmistuvan, niin esitellään sitten taas keskeneräisiä:


Tässä on tulossa mysteerihuivi, eli kerran viikossa tulee pätkä ohjetta ja lopputuloksesta ei vielä tiedä. Ohjeessa ei kylläkään käsketty lisäämään koiraa tai sen lelua huiviin.


Tässä on tulossa vauvan paita, odottelee tällä hetkellä puikon hiomista. Puikko tarttuu ikävästi lankaan kiinni. Hiomapaperi on jo ostettu joten ei tarvitsisi kuin vähän hankailla...


Tässä on tulossa itselleni paita. Puuttuu enää toinen hiha. Jos otan tämän tänään autoon mukaan niin hihan pitäisi olla huomenna valmis, mutta kun hiha neulotaan kiinni paitaan niin tämä on vähän turhan iso kuljettaa mukana. Toisaalta suurin osa tästä paidasta taitaa olla autossa neulottu.


Tästä on tulossa örkki. Näette sen sitten valmiina, jonain vuonna. Minun pehmolelujen teko kun tunnetusti on hidasta. (Aiemmin esittelemältäni pupulta puuttuu vieläkin ne uudet korvat ja näköjään olen kirjoittanut siitä jo toukokuussa. Pitäisiköhän asialle tehdä tänään jotain :D)


Ja tästä tulee samanlainen huivi kuin edellisessä postauksessa, mutta erivärinen (jos mietitte että miksi tämä on niin eri näköinen :D). Anoppi tilasi itselleen.


Sitten olen tässä purkanut yhden sukan tekeleen mikä ei onnistunut. Kerrankin ihan kastelin sen purku langan että se suoristuisi. Ei tarvitse söheröä neuloa kun siitä aloittaa jotain uudestaan. Yksi huivintekele pitäisi purkaa, koska siitäkään ei oikeastaan tule hyvä.

Näiden lisäksi olen neulomassa: 
kaloja, jotka eivät ole edistyneet viime kerrasta. Tai ehkä yksi kala on tullut lisää.
- ikuisuusprojektia, eli The Beekeepers Quilt:


maanantai 9. syyskuuta 2013

Misae

Lanka: Frog Tree Pediboo
Lankaa kului: 258 g

Istuu oikein hyvin hartioille, kaulalle laitto vaatii vielä harjoittelua. Lyhyemmästä reunasta tuli aavistuksen kireä. Mallista tykkäsin kyllä tosi paljon ja anoppi jo tilasi itselleen samanlaisen värissä sininen-vanha roosa-ruskea.



Takanani ollut maisema, ilman että minä olen pilaamassa kuvaa :)

maanantai 26. elokuuta 2013

Tulossa


Näistä on tulossa villapaita, on jo puolessa välissä menossa. Neulotaan ylhäältä alaspäin, joten sitä pystyy sovittamaan välillä. Tänään uskaltauduin sovituspuuhiin ja se sopii minun päälle! 


Näistä kolmesta pallerosta tulee huivi.


Ja tästä kalasta tulee toivottavasti vielä jonain päivänä, kavereidensa kanssa, peitto. Aiemmin mainitsemani afrikkalaiset kukat muuttuivatkin kaloiksi. Pahoittelen tärähtänyttä kuvaa, mutta nykyisin tuo kameran paikoillaan pysyminen on hieman haasteellista. Tai sitten jos kamera pysyy paikoillaan niin kuvattava kohde karkaa kesken kaiken:



tiistai 13. elokuuta 2013

Viridis - koko kesän takki


Malli: Viridis
Lanka: Novita Tennessee
Kulutus: 800 g (+ koira kulutti 100g)

Toukokuun alussa aloitin neulomisen ja heinäkuussa tämän kaikki osat olivat valmiit, niiden kiinnittäminen yhteen ja lankojen päättely yms. veivät aikaa (= eivät innostaneet yhtään). Nyt se on kuitenkin valmis ja tuli sopivan kokoinenkin!

Huomatkaa vasemmassa kädessä hihan alta pilkottava namipussi sekä aina muodikas kakkapussi :D




P.s. kävin eilen ostamassa villapaitaan langat :)






tiistai 30. heinäkuuta 2013

Mekko


Malli: Goldilocks
Lanka: Sandnes Garn Mandarin Petit
Lankaa kului: 113 g

Ihastuin tähän mekon / tunikan malliin heti kun näin sen. Aloitettu neulomaan niskasta ja siitä sitten helmaa kohti ja tykkäsin kyllä näin päin neulotusta. Jokohan sitä uskaltaisi itselle neulomaan jonkun paidan samalla tavalla.


Koira oli tottakai heti innoissaan kun minä menin lattialle, sehän tietysti tarkoittaa että minä tahdon leikkiä, mitäpä minä muuten lattialla olisin.


Ja kun en kerta suostunut heti leikkimään niin koira päätti viedä minun kiinnostuksen kohteen muualle...